Rusko si jde za každých okolností svojí vlastní cestou. Pokud chcete uspět na ruském internetu, musíte se přizpůsobit. Nástroje, se kterými pracují marketingový odborníci v západní Evropě, v Rusku nefungují. Proto se vyplatí spolehnout se na ruské analytiky a konzultanty, kteří dobře ovládají místní jazyk a skvěle se orientují na lokálním internetu.

Dynamický rozvoj na ruském internetu

Ruský internet je v plenkách. Neustále se však rozvíjí a roste. K nejdůležitějším vyhledávačům patří Yandex, který ovládá 51 % trhu. Google využívá 32 % uživatelů a Rambler 9,6 %. Přístup k internetu má v současné době 45 % obyvatel Ruska, což je o 30 % méně než v ostatních zemích Evropy. Počet aktivních uživatelů internetu však dynamicky roste - každý rok o několik procent.

Jaký je typický ruský uživatel internetu? Podle výzkumů má vysoké vzdělání a průměrný příjem. Pracuje jako manažer nebo odborný specialista, žije v Moskvě nebo jiném velkém městě a internet připojí nejméně čtyřikrát za týden.  

Rusové jsou na sociálních sítích jako doma

Rusové jsou nejaktivnějšími uživateli sociálních sítích v Evropě. Tráví na nich přibližně 25 hodin týdně. Píší příspěvky na soukromé blogy, komunikují se svými přáteli, natáčí a sdílejí videa, prohlížejí si fotografie. Pokud chcete vědět, které blogy jsou mezi Rusy nejoblíbenější, připojte se na portál Blogus.ru, na kterém najdete hodnocení všech ruských „deníčků".

Mezi nejnavštěvovanější sociální sítě patří ruská obdoba Facebooku Vkontakte.ru a profesionální síť Moikrug.ru, která sdružuje zkušené odborníky, studenty i čerstvé absolventy. Na Moikrug.ru v současné době najdete 10 000 profilů. Jaké další sítě Rusové navštěvují?

Zajímá vás, jak využít ruské sociální sítě pro vlastní propagaci? Kontaktujte nás. Poradíme vám, jak získat nové zákazníky, zaměstnance nebo obchodní partnery.