Společnost Yandex investovala do projektu Face.com, který se zabývá technologiemi rozpoznávání osob. Služba Face.com umožňuje správnou identifikaci obličeje člověka zobrazeného na fotografii, a to v devíti z deseti případů. Stejnou technologii rozpoznávání osob lze využít k vyhledávání člověka na internetu - například na serverech poskytujících fotohosting (v České republice např. rajce.idnes.cz)

Společnost Yandex investovala do projektu Face.com, který se zabývá technologiemi rozpoznávání osob. Služba Face.com umožňuje správnou identifikaci obličeje člověka zobrazeného na fotografii, a to v devíti z deseti případů. Stejnou technologii rozpoznávání osob lze využít k vyhledávání člověka na internetu - například na serverech poskytujících fotohosting (v České republice např. rajce.idnes.cz)

Face.com na Facebooku

Face.com využívá také Facebook. Uživatelé této populární sociální sítě mohou pomocí tzv. „označení" identifikovat sebe a své přátele na fotografiích a usnadnit tak jejich další vyhledávání. Mimo označování fotografií provádí využívaný algoritmus také vzájemné srovnávání fotografií na celém Facebooku. Uživateli tak umožňuje nalézt fotografie, na kterých je označen, i na profilových stránkách svých přátel.

„Rozpoznávání osob, tak jak je zpracoval Face.com, považujeme za unikátní technologii, kterou, jak se zdá se, nevlastní ani v jedné z velkých vyhledávací společností. Nyní proto spolupracujeme na velkém společném projektu" - oznámil pro zpravodajský server RIA Novosti zástupce společnosti Yandex Ochir Mandzhikov.

Yandex Direct

Face.com je první společností v rámci programu pro vyhledávání nových start-up projektů, do níž Yandex vložil své peníze. Dle údajů agentur Mindshare a AKAP společnost Yandex Direct zaujímá 80% kontextového trhu na ruském internetu. Výzkumem rozvoje kontextové reklamy se Yandex intenzivně zabývá až v posledních třech letech, tj. od roku 2007.