Množství příkazů zadaných do internetových vyhledávačů prostřednictvím mobilních telefonů v příštích dvou letech rychle poroste. Podle analytika Rosse Sandlera z americké společnosti RBC se mobilní vyhledávání z dnešních 9 % vyšvihne až na 20 %.

 

Podle statistiky ComScore téměř polovina majitelů SmartPhonů využívá mobilní vyhledávání jednou měsíčně, 20 % majitelů se připojí alespoň jednou týdně a 11 % na internetu vyhledává denně.

Do roku 2012 vzroste nejen mobilní vyhledávání, ale také objem investic vložených do mobilní reklamy ve vyhledávačích - a to na 2 - 3 miliardy dolarů. Podle Sandlera je totiž mobilní reklama velmi efektivní. Reklamní inzeráty zabírají vetší část displeje než obrazovky (20 % plochy proti pouhým 4 %). CTR mobilních oznámení je navíc 3 - 5 krát větší než u „obyčejných" inzerátů.

Pro rozvoj mobilní reklamy podle Sandlera hovoří také její lokální charakter. Inzerující firmy totiž mohou své inzeráty přizpůsobovat místům, na kterých se majitelé SmartPhonu nacházejí.