Další průzkum potvrzuje dominantní pozice Google na trhu vyhledávání a kontextové reklamy. Ale jak vyplývá ze zprávy, objevily se trhliny, kde toto tvrzení může být vyvráceno.

Analytik společnosti Citi Mark Mahaney provedl analýzu provozu u 35 nejlepších webů v šesti kategoriích: retail, cestování, finance, média, auto a zdraví. Jak se ukázalo, Google je hlavním zdrojem provozu pro 26 webů (74%) z 35 analyzovaných. V červenci roku 2010 byla situace zhruba stejná - pro 24 webů (69%).

Nicméně analytik poznamenává, že Google přivádí stále méně provozu na weby zařazené ve skupině „media", nehledě k tomu, že v rámci průzkumu je vyhledávač označen za hlavní zdroj provozu pro tuto skupinu webů. V uvedené tabulce je vidět, že pouze u 20% analyzovaných webů provoz z Google vzrostl, u ostatních 80% se snížil. Zatímco v ostatních tématech je provozu z Google výrazně víc.

Ve stejnou dobu provoz z Facebook na posuzovaných webech ze skupiny „media" vzrostl prakticky dvojnásobně, ve srovnání s ukazateli loňského roku - z 5% na 9%. Také se zdůrazňuje, že Google začal směřovat méně provozu na takzvané „obsahové farmy". Předpokládá se, že to souvisí s nedávno spuštěným filtrem Panda update, určenému k boji proti nekvalitnímu obsahu.

Je možné, že snížení provozu z Google na weby zaměřené na media je jen dočasný jev, spojený se spuštěním filtru Panda. Ale každopádně stojí za to se pozorněji dívat směrem k sociální síti Facebook.